DEMI ANAK, TUKAR BRAND

Yep, semua tukar sebab dah ada anak. Sebelum ada anak, tak kisah pun nak pakai jenama apa… Guna je. Lagi-lagi zaman belajar dulu. Sekarang dah ada Aisyah, risau tu datang. Bilik ade banyak kotak lepas pindah haritu. Hadiah kahwin pun ade lagi dalam kotak. Jadi bilik cepat nak berhabuk. Pernah tengok badan Aisyah nak semacam […]

ALTERNATIF UBAT UNTUK DARAH TINGGI TANPA DADAH

Ada sesiapa di sini yang tahu dia ada penyakit darah tinggi? Kebanyakan simptom hipertensi ni tak nampak sebab tu ia dipanggil sebagai “silent killer”. Kat Malaysia tak perlu kira, memang ramai yang menghidap penyakit ini. Nampak seperti selamat je penyakit ni sebab tiada kesakitan pun. Akan tetapi, sekiranya dibiarkan berlanjutan tanpa sebarang rawatan penyakit darah […]

12 Amalan Semasa Berpantang Yang Mudah Untuk Ibu Lepas Bersalin

Tahniah sebab dah berjaya melahirkan si comel ke dunia ini! Bagaimana perasaan sekarang? Teruja dan lega kerana perjuangan telah selesai? Oh, ibu kena bersedia untuk menempuh waktu berpantang pula tau. Berpantang sangat penting bagi kita yang telah melahirkan bayi kerana proses bersalin adalah proses yang memenatkan. Jangan sesekali kita mengabaikan proses berpantang ini kerana ia […]