Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

Pentingnya Protein dan Vitamin C Untuk Membina Semula Sel Kulit Yang Berlubang Akibat Jerawat

Hanya mereka yang pernah mengalami kulit bermasalah dan berjerawat teruk akan faham masalah ni. Bila kulit berjerawat, geram pula nak picit. Akibat tersalah teknik memicit, picit ikut suka-hati-asalkan-puas ini telah pun “melukakan” lapisan kulit muka. End result? Beberapa tahun kemudian akan terbentuklah kawah pada muka kita. Kulit nampak berlubang apabila dilihat di depan cermin. Nak cover dengan bedak tebal-tebal pun…

Jom Baca Lagi

Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

Liang Pori Mengecil dan Garis Halus Hilang Dalam Masa 8 Minggu

Umur baru nak masuk 30-an TAPI kulit muka nampak macam orang tua dah. Pipi kendur, mata banyak garis halus, dan ada kedut mula menampakkan diri pula. Liang pori pula terbuka luas buat rasa kurang cantik je. Ha, itu dah tanda-tanda kolagen dalam badan mulai berkurang. Kolagen penting untuk memberi struktur dalam badan kita sebab dia macam “gam” yang buat kulit…

Jom Baca Lagi

Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

Cara Sembuhkan Kulit Dari Parut Dan Jerawat Selepas Guna Kosmetik Yang Beracun

Ramai rasanya yang ada mengalami masalah kulit yang merana akibat tersalah guna produk kosmetik yang ada di pasaran. Illa sendiri pernah menjadi mangsa kulit rosak akibat menggunakan produk T yang pernah satu ketika dahulu terkenal sangat. Mula-mula pakai kulit jadi bersih halus, putih pula tu. Siapa yang tak suka, kan? Namun, bila dah berhenti guna lama-kelamaan kulit jadi gelap pula.…

Jom Baca Lagi

Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

4 Nutrisi Penting Untuk Mencegah Jeragat Muncul Lebih Cepat

Seingat Illa, mak dah lama pesan untuk pakai pelindung UV setiap kali keluar rumah.. since masuk sekolah menengah. Illa aktif sukan, dan selalu berjemur bawah matahari. The thing is, being a teenager.. I do not like wearing UVs. Illa rasa bila berpeluh ia sungguh menjengkelkan, kulit rasa berminyak dan sometimes, kulit tetiba nampak lebih gelap. And that shows how little…

Jom Baca Lagi

Kehamilan, Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

Kosmetik Yang Sesuai dan Selamat Digunakan Oleh Ibu Hamil

Semasa hamil dulu, Illa pernah terbaca tentang perubahan hormon boleh menjadikan kulit kita sama ada lebih cantik atau jadi teruk. Penggunaan kosmetik juga boleh meresap ke dalam kulit kita, dan boleh juga memberi kesan negatif kepada kandungan sekiranya mempunyai bahan kimia berbahaya atau berlebihan. Memang Illa jaga betul masa hamil dulu, tak pakai jenama sebarangan. Masa inilah Illa cuba berjinak-jinak…

Jom Baca Lagi

Masalah Jeragat

Krim Jeragat Paling Berkesan Untuk Wanita Malaysia

Kita selalu dimomokkan dengan iklan Krim Jeragat – Sapu Hari Ini Esok Hilang. Untuk pengetahuan puan-puan, krim sebegini kebiasaannya mengandungi bahan kimia yang kuat, dan mungkin bertoksik. Oleh kerana tindak balas kimia yang kuat, kesan mungkin boleh dilihat dalam masa jangka pendek TAPI UNTUK SEMENTARA WAKTU SAHAJA. Untuk jangka masa panjang, krim ini boleh menyebabkan jeragat menjadi semakin besar dan…

Jom Baca Lagi