Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

Pentingnya Protein dan Vitamin C Untuk Membina Semula Sel Kulit Yang Berlubang Akibat Jerawat

ella / November 10, 2017

Hanya mereka yang pernah mengalami kulit bermasalah dan berjerawat teruk akan faham masalah ni. Bila kulit berjerawat, geram pula nak picit. Akibat tersalah teknik memicit, picit ikut suka-hati-asalkan-puas ini telah pun “melukakan” lapisan kulit muka. End result? Beberapa tahun kemudian akan terbentuklah kawah pada muka kita. Kulit nampak berlubang apabila dilihat di depan cermin. Nak cover dengan bedak tebal-tebal pun…

Read More

Kehamilan

Pengalaman Anemia Teruk Hb 8.7 Semasa Hamil

ella / November 5, 2017

Throwback kisah tahun 2015. Masa tu, Illa baru dapat tahu yang Illa hamil so minggu depannya ambil cuti siap-siap dan pergi klinik nak pergi buka buku warna pink. Dah sampai klinik kesihatan tu, kena ambil darah dan air kencing seperti prosedur yang biasa. Lepas tu, tunggu je sampai doktor panggil. Bila dah sampai giliran masuk jumpa doktor, cuak sangat. Sebab…

Read More

Berpantang Dengan Sihat, Famili

6 Cara Terbaik Untuk Bantu Sembelit Tanpa Ubat – Ibu Berpantang Patut Buat No.1,2 dan 6

ella / November 4, 2017

Sembelit ialah satu perkataan yang membuatkan Illa rasa sakit perut memulas dan rasa mahu ke tandas. Haha over bukan? Betul, sebab Illa pernah mengalami masalah sembelit ini. Yang peliknya, bukan waktu hamil dan berpantang tapi masa zaman anak dara dulu. Kurang minum air punya pasal. Macam mana nak tau kita ni sembelit ke tidak? Sembelit ni, bila kita jarang membuang…

Read More

Kehamilan

Malas Nak Makan Vitamin Di Awal Trimester? Baca Jika Sayang Anak

ella / November 2, 2017

Apabila disahkan hamil, cara terbaik untuk mendapatkan nutrien yang lengkap untuk kandungan dan ibunya adalah melalui diet yang sihat dan seimbang. Pada masa yang sama, supplemen vitamin diperlukan juga untuk menampung kekurangan zat yang diperlukan. Semasa mengandung, setiap keperluan untuk sesetengah zat dan vitamin seorang ibu akan berubah. Contohnya seperti asid folik, kalsium, zat besi (iron) dan Vitamin D. Sebab…

Read More

Kehamilan

10 Cara Atasi Kerisauan Di Akhir Kehamilan

ella / October 4, 2017

Hi mommies! Dah masuk trimester ketiga dan sedang menunggu ketibaan si comel yang dikendong 9 bulan tu? Tahniah! Apabila sudah memasuki trimester yang akhir ni, mesti banyak nak kena fikir, kena sediakan, dan kena tahu kan? Especially cara meneran, apa tanda-tanda anda sudah ready nak bersalin… etc. Ok mommies jangan gelabah sangat ye. Nanti stress serabut kepala tu, naik pula…

Read More

Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

Liang Pori Mengecil dan Garis Halus Hilang Dalam Masa 8 Minggu

ella / September 14, 2017

Umur baru nak masuk 30-an TAPI kulit muka nampak macam orang tua dah. Pipi kendur, mata banyak garis halus, dan ada kedut mula menampakkan diri pula. Liang pori pula terbuka luas buat rasa kurang cantik je. Ha, itu dah tanda-tanda kolagen dalam badan mulai berkurang. Kolagen penting untuk memberi struktur dalam badan kita sebab dia macam “gam” yang buat kulit…

Read More

Kulit Bebas Parut Dan Jerawat, Masalah Jeragat

Cara Sembuhkan Kulit Dari Parut Dan Jerawat Selepas Guna Kosmetik Yang Beracun

ella / September 7, 2017

Ramai rasanya yang ada mengalami masalah kulit yang merana akibat tersalah guna produk kosmetik yang ada di pasaran. Illa sendiri pernah menjadi mangsa kulit rosak akibat menggunakan produk T yang pernah satu ketika dahulu terkenal sangat. Mula-mula pakai kulit jadi bersih halus, putih pula tu. Siapa yang tak suka, kan? Namun, bila dah berhenti guna lama-kelamaan kulit jadi gelap pula.…

Read More