Liang Pori Mengecil dan Garis Halus Hilang Dalam Masa 8 Minggu

Umur baru nak masuk 30-an TAPI kulit muka nampak macam orang tua dah. Pipi kendur, mata banyak garis halus, dan ada kedut mula menampakkan diri pula. Liang pori pula terbuka luas buat rasa kurang cantik je. Ha, itu dah tanda-tanda kolagen dalam badan mulai berkurang. Kolagen penting untuk memberi struktur dalam badan kita sebab dia […]

Cara Sembuhkan Kulit Dari Parut Dan Jerawat Selepas Guna Kosmetik Yang Beracun

Ramai rasanya yang ada mengalami masalah kulit yang merana akibat tersalah guna produk kosmetik yang ada di pasaran. Illa sendiri pernah menjadi mangsa kulit rosak akibat menggunakan produk T yang pernah satu ketika dahulu terkenal sangat. Mula-mula pakai kulit jadi bersih halus, putih pula tu. Siapa yang tak suka, kan? Namun, bila dah berhenti guna […]

Rahsia Mengawal Kencing Manis Agar Boleh Bebas Dari Ubat

Penyakit kencing manis atau diabetes merupakan penyakit kronik yang boleh menyebabkan  masalah serangan jantung, kegagalan buah pinggang, strok, buta, dan kerosakan saraf. Di Malaysia, penyakit ini sudah tidak asing lagi kerana penghidap kencing manis semakin meningkat hari demi hari. Lihat sahaja cara pemakanan kita, dengan gaya hidup yang tidak sihat (stress, kurang senaman). Mengikut statistik Kementerian Kesihatan Malaysia […]

Tips Ganti Puasa Yang Mudah Untuk Ibu Yang Menyusukan (BF Mom)

Ramai antara ibu-ibu yang kurang yakin untuk berpuasa atau meneruskan puasa dalam keadaan menyusukan. Antara faktornya ialah : • RISAU anak tak mendapat zat yang mencukupi • TAKUT bekalan susu tidak mencukupi • TAKUT akan rasa lebih lapar Namun begitu, sebenarnya banyak kelebihan berpuasa tatkala hamil dan menyusukan ni tau. Bayangkan kita mendidik anak-anak kita […]