Famili, Penjagaan Rumah

Sabun Pencuci Pinggan Yang Tak Lagi Buat Tangan Sensitif Jadi Kering Dan Kasar

Assalamualaikum! Masuk Disember 2017 ni, Illa boleh katakan dah hampir setahun dah Illa menggunakan Dish Wash Concentrate untuk mencuci pinggan mangkuk cawan kat dapur tu. Rating? 5 ♥♥♥♥♥ Kenapa Illa cakap macam tu..sebab dalam masa setahun ni tangan Illa memang tak kering dan gatal lagi. Alkisahnya tahun 2014 dulu masa tinggal kat Putrajaya, Illa dan husband beli satu sabun ni. Sejak…

Jom Baca Lagi

Bisnes Dari Rumah, Famili

“Nampak sihat tapi hakikatnya.. ” – Kenapa Kita Perlukan Suplemen Semulajadi

Assalamualaikum Nikmat kesihatan ni tak dapat nak dilihat ketika sihat, namun bila dah sakit barulah kita sangat-sangat menghargai nikmat kesihatan kita. Kesihatanlah sumber tenaga, kecergasan dan kesejahteraan hidup. Bila dah sakit, nak berjalan dekat pun terasa payahnya. Zaman sekarang, penyakit kencing manis, darah tinggi, kolestrol tinggi, jantung tersumbat bukan lagi asing di kalangan orang-orang muda di Malaysia. Malah, ada yang…

Jom Baca Lagi

Famili

Isteri Mengadu Kerap Berjaga Malam Sejak Ada Anak, Mungkinkah Insomnia?

Pernah tak isteri korang mengadu susah nak tidur malam? Bila dah tertidur, mudah pula terjaga malam. Sampai beberapa kali dalam satu malam tu. Segar mata sampai pagi. Sudahnya, penat sangat besoknya sampai tak terlarat nak uruskan rumah. Semuanya dibuat ala kadar saja, selebihnya jaga anak dan memasak. Sebenarnya ramai wanita di kalangan isteri dan ibu mengalami masalah insomnia ini, iaitu…

Jom Baca Lagi

Famili

Set Hadiah Yang Sesuai Untuk New Born Sebagai Tanda Tumpang Gembira

Assalamualaikum semua! Bila dah mempunyai anak sendiri ni, Illa lebih selective bila nak memilih hadiah untuk diberikan kepada kawan-kawan yang baru mendapat cahaya mata baru. Kita jadi lebih bijakla dalam memilih, taknak pilih benda yang kita sendiri pun belum tentu nak pakai. Sampai hati tak? Tak kan. Bila kata nak memberi hadiah tu, biar dengan hati yang ikhlas dan bagi…

Jom Baca Lagi

Berpantang Dengan Sihat, Famili

6 Cara Terbaik Untuk Bantu Sembelit Tanpa Ubat – Ibu Berpantang Patut Buat No.1,2 dan 6

Sembelit ialah satu perkataan yang membuatkan Illa rasa sakit perut memulas dan rasa mahu ke tandas. Haha over bukan? Betul, sebab Illa pernah mengalami masalah sembelit ini. Yang peliknya, bukan waktu hamil dan berpantang tapi masa zaman anak dara dulu. Kurang minum air punya pasal. Macam mana nak tau kita ni sembelit ke tidak? Sembelit ni, bila kita jarang membuang…

Jom Baca Lagi

Famili

8 Perkara Indah Apabila Menjadi Seorang Ayah

Assalamualaikum ayah-ayah sekalian. Eh, kali ni untuk ayah-ayah pula. Hehe.. Apa perasaan bila dah jadi ayah? Masih hati ‘macho’ atau hati sudah menjadi tisu? Indah kan bila sudah jadi ayah ni, lebih-lebih lagi bila tengok anak kita membesar dengan sihat, comel dan arghh, bulat macam pau! Setuju tak kalau Illa kata bila dah jadi ayah-ayah ni, banyak perubahan dah terjadi dalam…

Jom Baca Lagi