Berpantang Dengan Sihat, Famili, Kehamilan

Sumber Kalsium Terbaik Buat Ibu HAMIL DAN BERPANTANG

Illa seorang peminat tegar Ostematrix daripada Shaklee dan telah mengambilnya sejak 2014 lagi semenjak disahkan hamil oleh doktor. Banyak manfaatnya untuk Illa kerana hari-hari pergi kerja turun naik KTM dan LRT memang sangat memenatkan. Kadang-kadang rasa tak terbawa kaki ni nak melangkah. Apabila kandungan semakin membesar, terasa juga berat baby tertumpu pada sendi-sendi tulang. Makanya, tulang haruslah berada dalam keadaan tip top untuk menampung berat badan bukan?

Pengalaman Ostematrix semasa hamil

Sebelum hamil, Illa telah mengambil B-Complex with Acid Folic dari Shaklee untuk kekal bertenaga dan memperbaiki sistem badan yang tak berapa nak seimbang disebabkan diet (selalu makan di luar), lifestyle (kerja lebih masa) dan lain-lain lagi. So, apabila dah tau hamil.. Illa teruskan pengambilan vitamin ni kerana sama sahaja dengan vitamin yang diberikan oleh klinik kerajaan.

Sepanjang hamil, alhamdulillah Illa sangat bertenaga untuk melakukan kerja-kerja di pejabat. Stress pun manageable, loya mual semua takde. Kulit pun dah tak kusam sangat.

Bila dah masuk trimester kedua, Illa asyik kejang kaki pada waktu malam. Kadang-kadang susah nak lelap dan rasa ngilu di kaki. Selepas mula mengamalkan Ostematrix, dah tak bangun tengah malam sebab kekejangan. Malah, dapat extra bonus lagi! Sembelit dah tak jadi satu masalah sebab hari-hari Ostematrix akan membantu “membersihkan usus” ^_^

Pengalaman sembelit semasa berpantang

Ini rasanya pengalaman yang paling takkan dilupakan. Luka jahitan Illa sangat lambat sembuh jadi bila dah mula sakit perut untuk membuang air besar (kira-kira hari ke-5), sangatlah risau. Yelah, baru pertama kali..tak dapat nak jangka rasa tu..huhu

Perut dah memulas… takde tanda-tanda yang “perjuangan” ni akan jadi mudah. Illa amalkan Ostematrix tapi selama ni hanya makan sebelum tidur. Bila dah tak sanggup nak tahan sakit tu sebab terasa pedih kat jahitan.. Illa terus telan 4 biji Ostematrix (bersamaan dengan 1000mg kalsium).

1 jam kemudian, alhamdulillah takde sembelit dan sakit tadi jadi amazingly bearable sebab najis dah melembut!! So sangat2 disyorkan la Ostematrix ni, memang terbaik!

 

Apa yang bagusnya Ostematrix Shaklee berbanding kalsium biasa yang lain?

•Dijamin halal

•100% berasal dari sumber semulajadi

•Mengandungi Magnesium dan Vitamin D untuk penyerapan Kalsium yang optimum

•Terbukti secara klinikal dan penyelidikan

Kesan pengambilan Ostematrix kepada ibu hamil dan ibu berpantang

•Menguatkan Tulang

◦Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf.

•Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas

◦Pengambilan 600mg Kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan atrtitis

•Meringankan stress

◦Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, mood swing, sakit kepala dan pitam

•Memperbaiki masalah Haid

◦Kajian menunjukkan pengambilan 1000mg Kalsium dan Magnesium serentak meringankan sakit di waktu haid dan membantu membuang air kecil

•Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Apakah Kandungan Utama Ostematrix Shaklee ini?

Magnesium

•Memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus

•Menggalakkan komposisi tulang dan rawan

•Menghalang enapan kalsium ( membantu penyerapan kalsium yang optimum di dalam badan)

•Mengurangkan pembentukan batu karang/hempedu

•Membantu sistem saraf mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga

•Membantu pengecutan saraf dan otot

•Menstabilkan denyutan jantung tidak sekata (untuk pesakit jantung)

Vitamin D

•Meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodontal

•Diperlukan oleh vegetarian yang kurang terdedah kepada cahaya matahari, wanita hamil dan kanak-kanak

Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum

•Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis

Jadi ibu yang sedang hamil ataupun sedang berpantang, yang masih tercari-cari jalan penyelesaian untuk masalah seperti sembelit dan kekejangan kaki, disyorkan sangat-sangat untuk mengambil Ostematrix.

Ibu yang menyusukan juga dapat mengekalkan kalsium untuk badannya sendiri kerana apabila menyusukan bayi di dalam keadaan kalsium yang tidak mencukupi, bayi boleh “mencuri” kalsium daripada badan ibu. Hal ini boleh menyebabkan ibu pula yang kekurangan kalsium.

Dengan ini, Illa syorkan sangat-sangat Ostematrix ni. Sebab?

Sebab Ostematrix ialah supplemen kalsium TERBAIK untuk diri anda.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge